Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

STOWARZYSZENIE ZWYKŁE

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach.

Wymagane dokumenty:

Pisemny wniosek o wpis do ewidencji składa przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd (jeśli stowarzyszenie zwykłe zdecydowało się na jego powołanie).

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Regulamin działalności.
  2. Protokół wraz z podjętymi uchwałami.
  3. Listę założycieli stowarzyszenia, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis założycieli.
  4. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
  5. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
  6. Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

UWAGA!!! Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.

Opłaty:

Opłata skarbowa za wpis: - brak opłat

Opłata skarbowa za wydanie dodatkowego zaświadczenia na wniosek Stowarzyszenia: 17 zł

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział: - Edukacji, Kultury i Sportu

Nr pokoju – 213

Nr telefonu – (059)8228003, fax. (059)8228001

E-maile.malek@powiatbytowski.pl

Godziny przyjmowania: - poniedziałek – piątek: 7.30-15.30

Jednostka odpowiedzialna:

Starostwo Powiatowe w Bytowie, ul. Ks. dr. B. Domańskiego 2, 77-100 Bytów

Termin odpowiedzi:

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy

```````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

Uwagi:

1.Stowarzyszenie zwykłe mogą założyć osoby w liczbie co najmniej 3, spełniające warunki art. 3 i 4 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach, uchwalają regulamin działalności, określający w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.

2. Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd przedkłada na piśmie w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu następujące dokumenty:

- Regulamin działalności.

- Protokół z zebrania wraz z podjętymi uchwałami.

- Listę założycieli stowarzyszenia, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis założycieli.

- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.

- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.

- Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.

3. Organ nadzoru sprawdza złożone dokumenty pod kątem spełnienia warunków, 
o których mowa w ustawie z 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach.

4. Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis. Jeżeli wniosek  zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

5. Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

PLIKI DO POBRANIA: ( Uwaga !!! Zamieszczone wzory nie stanowią obowiązkowych urzędowych formularzy, a jedynie edytowalne przykłady dokumentów, które mogą być wykorzystane w procesie rejestracji. )

Pliki do pobrania:

Wniosek o wydanie zaświadczenia
Format: doc, 32 kB
Wniosek o wpis do ewidencji
Format: doc, 32.5 kB
Wzór regulaminu
Format: doc, 54 kB
Wzór protokołu
Format: doc, 30 kB
Wzór uchwały
Format: doc, 30.5 kB
Lista członków
Format: doc, 39.5 kB
Stowarzyszenie zwykłe - informacje dodatkowe
Format: pdf, 377.49 kB
Wniosek o zmianę danych w ewidencji
Format: doc, 51.5 kB
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.