Bytów Musical Festiwal 2025
Bytowskie Centrum Kultury zaprasza na kolejną edycję Bytów Musical Festiwal, która odbędzie się w terminie 16-19 lipca 2025 r.
Impreza odbędzie się w malowniczym średniowiecznym zamku bytowskim zbudowanym w XIV wieku w stylu gotyckim.
Zakwalifikowani uczestnicy wezmą udział w warsztatach. Kolejnego dnia rozpoczną się przesłuchania konkursowe. Natomiast koncert galowy zaplanowano na piątek 18 lipca 2025 r. o godz. 19:00. Podczas koncertu galowego odbędzie się także losowanie nagrody publiczności.
Festiwal adresowany jest do osób ukształtowanych muzycznie, pasjonatów muzyki musicalowej m.in. absolwentów wydziałów wokalnych szkół artystycznych. Jedynym warunkiem jest ukończenie 18 lat. Każdy uczestnik przygotowuje dwa utwory z repertuaru musicalowego (mile widziane ballada i utwór w innym tempie). Preferowany język polski. Całość prezentacji nie może przekroczyć 8 minut. Prezentacje festiwalowe powinny opierać się na aktorskich środkach wyrazu i być różnorodne (stylistycznie, wyrazowo, tematycznie).
Wykonawców oceniać będzie profesjonalne jury w składzie:
Przewodniczący Jerzy Główczewski
Beata Olga Kowalska
Alina Kietrys
Stanisław Danielewicz
Laureat 1 nagrody edycji 2024 – Małgorzata Sztandera
Regulamin edycji 2025 oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie dedykowanej festiwalowi.
Bytów Musical Festiwal 2025 został objęty patronatem medialnym przez TVP3 GDAŃSK.
W trakcie festiwalu będzie miało miejsce premierowe przedstawienie śpiewogry „Ściele się czas”. Na spektakl zawierający 22 najpiękniejsze polskie piosenki z II połowy XX wieku zapraszamy na bytowski rynek 16 lipca (środa) o godzinie 20:00.
Słowo „śpiewogra”, zastosowane przez Agnieszkę Osiecką przy definiowaniu jej sztuki „Niech no tylko zakwitną jabłonie”, odwołuje się do takich pojęć, jak „Singspiel” czy wodewil. Autor libretta do spektaklu „Ściele się czas” określa ją również mianem mini-musicalu. Przy czym „mini” odnosi się jedynie do umownej scenografii i niewielkiej obsady.
Śpiewogra to gatunek typowo musicalowy, jednak forma ta nie wymaga dużej orkiestry, rozbudowanej scenografii, popisów choreograficznych. Nacisk położony jest na oryginalną prezentację popisów wokalnych.